maj 2013
Już niedługo majowe Gniazdo trafi do Waszych jednostek!
  • Barwy niezwyciężone!
  • Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz!
  • Teatr improwizacji

aktualności

Zbiórka ZZ w Kotlinie Kłodzkiej

19.02.2007, 10:19:06, Ewa Tchórzewska

Zbiórka ZZ w Kotlinie Kłodzkiej 8-9.12. 2006 ZZ Nietoperz dokonał w Kotlinie Kłodzkiej eksploracji Ząbkowic Śląskich, miejsca gdzie odbędzie się zimowisko 2 Drużyny Wrocławskiej...

W piątek (8.12.) tuż po zajęciach, po starciu z gigantycznymi korkami na ulicach Wrocławia, dotarłyśmy w końcu na dworzec PKS, gdzie jeszcze- o dziwo -stał nasz autobus. Po dwóch godzinach byłyśmy na miejscu. Nasz topograf- Agata z niebywałą szybkością zlokalizowała ul. Grunwaldzką, przy której mieści się Zakon Sióstr Klarysek od Wieczystej Adoracji. Po Mszy Św. ochoczo przygotowałyśmy kolację. Dzień zakończył się radośnie świeczyskiem.

W sobotę dotarł nasz duszpasterz ks. Grzegorz, z którym wyruszyłyśmy w drogę, której celem poznanie okolic zakonu i Ząbkowic Śląskich. Po kilkakrotnym okrążeniu rynku, idąc szlakiem oczywiście, znaleźliśmy drogę na skróty. Jak się później okazało, ten rynek był tak mały, że nie sposób było się tam zgubić, a nam się to jednak udało:) Naszym celem było odszukanie w niedalekiej okolicy pozostałości ufortyfikowań w okolicy Ząbkowic. Po drodze odbyła się gra, wykorzystująca elementy ekspresji, którą wygrała Teresa. Ugotowany na ogniu makaron z sosem i żółtym serem, to może niezbyt wykwintne danie, ale kiedy wszyscy jedzą z jednego kociołka smakuje wyjątkowo. Po apelu ewangelicznym, omówiwszy jasełka, które nasza drużyna przygotowuje na wigilię środowiskową, ruszyliśmy z powrotem, tym razem krótszą drogę. Ząbkowice były nasze. Następny etap- zimowisko.

Warto dodać, że był to pierwszy ZZZ w nowym, składzie: duszpasterz- ks. Grzegorz, drużynowa- Joanna, przyboczna- Basia i nasze trzy zastępowe- Agata, Teresa i Marta. Marta była pierwszy raz z nami jako zastępowa nowo tworzącego się zastępu Renifer.